Se upp i backen!

I helgen har vi varit i Gällivare och haft det skönt. Har hunnit med filmkväll, fika på stan, mammas mat, struntsnack och pulkåkning. Edwin och Gustav var med till Gällivare och dom har roat Alvin mest hela helgen så att jag och David har kunnat slappa. Är ju dessutom ingen nackdel att mormor, morfar och morbror leker och roar Alvin när Edde och Gustav ledsnat.


På lördagen bestämde vi oss i alla fall för att ta en tur i pulkabacken! Gustav var en riktigt galning och slängde sig ner huvudstupa på de brantaste ställena och flög så högt i hoppen att jag trodde han skulle slå ihjäl sig. Men det verkade inte bekymra honom det minsta att han studsade och flög och krachade..han bara skrattade och tog en tur till. Själv nöjde jag mig med två åk i lite mer behagligt tempo och jag var noga med att missa alla hopp.
David och Edde roade Alvin genom att åka nerför backen med bobben (ja här i norr kallas snowracern för bob) Alvin hade bestämt sig för att det bara var bobben som gällde..han vägrade kliva av den så D och E fick åka ner med den gång på gång på gång på gång

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0