Ryms mitt liv i en resväska?

För någon dag sedan så brann ett hyreshus, beläget inte allt för långt bort från vårt hus, ner här på Hertsön. Såklart funderar jag nu över om det är en pyroman i farten igen. Med risk för att bli utpekad som starkt misstänkt för brottet så får jag väl erkänna att det härjade en pyroman här när jag bodde här på Hertsön 2003 också. http://www.nsd.se/NYHETER/ARTIKEL.ASPX?ArticleID=4611463

Lite orolig är jag allt nu. Inte direkt så orolig att jag ringer stödnumret som finns på anslagen som Lulebo hängt upp runt omkring här men såpass orolig att jag börjat fundera över vad jag absolut måste få med mig ur lägenheten om vi måste utrymma den. Jag har börjat packa en liten väska. David skrattar åt mig men förstå vad jag skulle sörja om jag inte fick med mig något och allt blir förstört.

Jag räknar med att jag och David hinner slänga på oss kläder och packa ner Alvin i vagnen och greppa tag i den packade väskan innan vi måste skynda oss ut ur huset. Vad fyller jag då i en sån här väska när jag vet att det enda i prylväg (utom vagnen) som jag kommer få med mig är de saker som ligger nerpackade i väskan. Det absolut viktigaste att få med i prylväg är cd-skivorna med alla bilder jag fotat senaste åren och med risk för att låta lite töntig så ligger redan den traven med cd-skivor i en väska som står i hallen. Längre än så har jag dock inte kommit i packandet men i tanken har jag packat väskan med mer. När jag skulle fundera över vad som är viktigt att få med mig förutom cd-skivorna så insåg jag att mitt liv nog är rätt ytligt för nästa grej som kändes viktig att få med sig är Alvins kläder. Förstå vilken rysare att bli av med alla lurvar, småfolktröjor, Nova Star byxor och Molooveraller!
 

Datorn känns egentligen som en stark kandidat som allra viktigaste saken med tanke på allt som finns sparat på den men den känns för stor, tung och otymplig att släpa på.

Andra småsaker som vore trevligt att få med sig är:
* Alvins kära nalle
* bilnyckeln (för smidighetens skull, inte för att just nyckeln är en kär ägodel)
* förlovningsringarna (jag brukar ta av min när jag ska sova)
* våra plånböcker (körkort och visakort är nog trevligt att få med sig)
* mobiltelefonerna (förstå vad jobbigt att bli av med alla kontakter från både simkort och telefon)

Kollar jag nu på min lista över saker att packa ner så kan jag nog tyvärr konstatera att mitt liv faktiskt ryms i en liten ryggsäck.


Vad skulle du fylla din väska med?


Kommentarer
Postat av: Sofia

Efter mycket eftertanke så måste jag hålla med dig. Fotoalbumen och brända skivor med alla bilder på är nog egentligen det som skulle kännas tyngst att förlora sakmässigt.



Sen skulle det ju kännas jäkligt trist att bli hemlös ... men sånt går ju att fixa;)

2009-05-06 @ 15:06:27
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0