What a wonderful day

Solen har lyst hela dagen från en absolut molnfri klarblå himmel. Jag och Alvin har promenerat in till stan och lunchat med bror store. Det blev tacobuffé på sub & co för mig och Bengt medan Alvin mumsade i sig hela sin barnportion med pannkakor. När pannkakorna var slut så började Alvin i vanlig ordning att åla sig i sin stol och ropa uppa (som självklart betyder att han vill komma upp) Nu hade jag dock sån otrolig tur att det var vägarbete alldeles utanför sub & cos fönster så där fanns både en traktor och en grävskopa att spana på. Lyckan var gjord för Alvin och han satt läääänge klistrad mot fönstret och spanade på underverken och mamma fick äta i lugn och ro.

Efter det var det dags för Bengt att bege sig hemåt så jag och Alvin ringde ut Maggan för lite glassätande och lekparksbus. Jag vet inte vem som hade roligast i gungställningen...Alvin eller Magdalena ;-)




Sen var Maggan tyvärr tvungen att bege sig till jobbet så jag och Alvin bestämde oss för att promenera hem också. Alvin tyckte att det var rätt tråkigt att sitta still i vagnen hela promenaden ut till Hertsön så han fick promenera själv lite då och då.

Som vanligt passar Alvin på att visa att han kan stå på ett ben när jag tar fram kameran


Det är jobbigt att gå långt. Alvin stannar för vätskepaus ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0