1:a advent

Klockan är 8 och jag och Alvin sitter i soffan och myser. Alvin tittar på små einsteins och jag sitter här med datorn i knät. David steg upp med Alvin igår så idag var det min tur. Jag var riktigt rädd för att morgonen skulle börja okristligt tidigt eftersom Alvin stormade isäng igår vid 18 för att han inte ville äta middag. Han gick själv från middagsbordet och hämtade napp och nalle och la sig i sin säng och när vi hade ätit färdigt och skulle kika till honom så sov han så sött och han sov ända till 7 på morgonen med undantag av en vällingflaska vid 21.
För oss som är van vid en Alvin som vaknar några gånger per natt var det här en riktig lyxnatt så det blir garanterat fler dagar utan middagsvila framöver.

Nu ska jag gå och ställa fram stor frukost, tända första ljuset i adventsljusstaken och sen väcka David så att vi kan äta en mysfrukost. Tänk att hela livet blir en enda stor mysfest så fort julpyntet kommit fram :-)

Hoppas ni alla får en underbar första advent!

Kommentarer
Postat av: David

Om du inte hade sovit så hårt hade du vetat att Alvin inte alls sov hela natten. :-)

2009-11-29 @ 09:27:31
Postat av: Sofia

Hahahaha!

Det är bra Lisa. Bra att någon sovit hela natten iaf;)

2009-11-29 @ 12:07:56
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ooops :-D

2009-11-29 @ 12:39:32
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Petra

Hahaha...skön kommentar av David. Hoppsan!;-)



Jag tycker att minskade middagslurer samt uteblivna middagslurer har resulterat i något kortare nattningar här (oftast). Håller tummarna för att det går åt rätt håll för er också med färre uppvak nattetid.



Visst är det lustigt med att man blir värsta mystanten så snart adventsljusstakarna åkt fram? Borde kanske skaffa en velourdress och göra 2 flätor också ;-)



kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0