Sjuklingen

Nu känns det som att Alvin har varit sjuk en hel evighet. Jag tror att han har varit på dagis max 3 dagar senaste månaden. Mycket TV-tittande har det blivit och vår lilla tv-galning har blivit en stor tv-galning.

Idag var jag fast beslutsam att det inte skulle bli något TV-tittande alls men det är inte helt lätt när allt man föreslår möts av ett NEEEEEEEEJ! Alvin ville inte bada badkar, bygga pussel, baka en kaka, leka med lera, rita, leka med bokstavsspelet, gå ut och åka rutchkana, spela bandy eller ta med fotbollen ut. Alla förslagen blev starkt nedröstade av mrA. Men skam den som ger sig, till slut prickade jag rätt i mina förslag och möttes av ett JA. Så idag tillbringade vi förmiddagen ute på parkeringen iklädda stövlar och regnkläder och tvättade bilen. Varför göra det när det är sommar och varmt när man kan vänta tills hösten, kylan och snön? ;-)

Nu har vi tagit itu med lite städning för att sen kunna mysa resten av kvällen....och imorgon mina vänner så ska jag till IKEA :-D

Kommentarer
Postat av: Sofia

Synd på fina rena bilen då att det ösregnade sen på eftermiddagen, fast ännu roligare hade det ju varit om ni gått ut i regnet och skrubbat!;)

2009-11-06 @ 18:26:55
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0