Kalle Kunskap

I förmiddags kom jag på att Alvin borde få ett eget spel till Nintendot (han är ju ändå två år nu - då är det väl på tiden ;-) men efter lite surfande så insåg jag att det nog skulle bli rätt svårt att hitta ett bra spel för honom men istället hittade jag bra spel till datorn.



Kalle Kunskap fick flytta hem till oss så nu har Alvin invigts i dataspelandets underbara värld.
Och frågar du honom så är det verkligen en helt underbar och fantastisk värld. Har på känn att det kommer bli många strider i framtiden om hur mycket tid som får spenderas framför datorn ;-)

De är så attans snabblärda de små liven. Det dröjde inte många minuter innan Alvin började få kontroll över muspekaren och ju mer han märkte att han fixade desto roligare var det.

Och nä, varken jag eller David tror att datorn är ett farligt påfund som små barn ska hållas ifrån så länge som möjligt. Insåg när jag surfade runt efter bra spel att det tydligen är nästan lika tabu att låta barnen spela dataspel(eller iaf att erkänna att barnen gör det) som att låta dom titta på TV. Men tv-biten är ju som redan körd här hemma så det var lika bra att köra på med data- och tvspel också ;-)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Nä, det är nog redan kört för er också på den biten;)



Men du har ju shoppat en massa böcker me, och böcker är lika "fint" som tv och dataspel är "fult" så har du tur så ligger du ungefär på +-noll... fast det tvivlar jag på;D

2009-10-26 @ 09:02:17
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Sofia

Eftersom daniel är rätt sensetive när det gäller affärer med annat än bara mat så tog jag det lite lugnt "första gången";)... ett steg i taget.



Men i farten hann jag se att det absolut är värt att åka dit igen:)

2009-10-26 @ 12:59:58
Postat av: Lisa

Vad tycker om du Egoinas look a like som jag har upptäckt? :)



Var även med och tävla i min blogg! Lätt och roligt, och du har chans att vinna en söndagspresent :)

2009-10-26 @ 13:23:16
URL: http://findmytwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0