mysmorgon

Idag vaknade Alvin 7.20 vilket efter lite omställande av klockor ju egentligen var redan 6.20. Jag försökte berätta för Alvin att man just idag fick nöjet att sova en timme extra man han struntade tydligen i det så jag fick snällt stiga upp med honom medan David passade på att ta lite sovmorgon.

Det är dock lite mysigt att stiga upp tidigt nu för tiden när det är mörkt ute. Vi tände lite ljus och satt oss i soffan och tittade på "stora maskiner"-filmen (fast egentligen var det nog mer så att Alvin tittade på den medan jag satt med datorn i knät). Jag längtar tills man får börja julpynta nu och känner jag mig själv rätt så kommer det åka upp lite småsaker här hemma redan om några veckor.

Sen passade vi på att inviga ett annat av fynden från igår.

Frågan är om det var Alvin eller mamman som hade roligast. Jag insåg genast att jag saknat förskolevärlden där man får leka med lera var och varannan dag. Jag byggde bilar, krokodiler, tomtar, troll och lite annat smått och gott medan Alvin mest tränade på att dela på leran med kniv. "tå bitar" (två bitar) sa han varje gång han lyckades dela en mitt itu.

Nu är klockan 10.30 och jag har redan surfat massor, ätit frukost, byggt med lera, sovit lite mer (jag fick en timme till efter att David stigit upp) och läst boken "historien om någon" en sisådär 1000 gånger. Nu är det dags för en tur till miljögården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0