ångest

Åh vad jag är velig. Jag har återigen börjat få värsta ångesten över att flytta Alvin till nya förskolan. Inte för att jag har något val längre då hans gamla plats är uppsagd from 31/8 men ångst har jag ändå. I somras när vädret var fint, Alvins (och våran) favoritfröken Maria hade blivit uppsagd och vi fick veta att de två barn som Alvin lekte med mest på hans avdelning skulle sluta så kändes allt jättebra men nu när hösten har kommit med regn och rusk och Alvin har hittat sig en ny bästa kompis (hans egna ord..och han pratar om denna pojke varje dag) i 5-åriga Elias som just skolats in på hans avdelning så kommer ångesten krypandes igen. Lite extra jobbigt känns det när jag går med Alvin till förskolan och han i stort sett varje gång säger "visst ska vi vara inne och leka nu?" och "jag tror alla barnen är inne"

Tänk om det visar sig att han inte alls trivs med att vara ute hela dagarna. Tänk om han blir ledsen varje dag för att han inte får vara inne något och leka med lego, pyssla, spela spel och läsa böcker. Tänk om han vägrar äta för att han inte tycker att det är någon bra idé att sitta ute i höstmörkret med jacka och mössa och pilla i sig mat.

Ikväll är det i alla fall föräldramöte på nya förskolan och jag hoppas, hoppas, hoppas att pedagogerna ska visa sig vara riktigt bra och att dom kommer säga massor med bra saker som får mig lugnare igen.

Nu hoppas jag att jobbdagen går snabbt så att jag får gå på det där föräldramöte snart.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men då byter vi ju bara tillbaka!:)



Jag har faktiskt ingen ångest alls... men det kan nog också bero på att jag är rätt säker på att Astrid kommer att ha skitkul på vilken förskola hon än hamnar på i nuläget, vad som helst annat än bara gå hemma med mamma och pappa!;P

Det kommer att bli skitbra!

2010-08-25 @ 11:52:26
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0