Julafton

Julafton började traditionsenligt med en tur till badhuset och tomten var i vanlig ordning där och delade ut små paket till alla barn när dom badat färdigt. Vi vuxna fick nöja oss med glögg och pepparkakor vilket inte är fy skam det heller.



Sen blev det såklart Kalle (som jag väl såg max 10 minuter av. varje år tror jag att jag vill se den men några minuter in i programmet blir jag så less att jag inte orkar sitta kvar) och efter det tröck vi i oss godmat tills magarna nästan sprack och det kändes som att vi inte skulle kunna äta mer det här året. (Vilket vi såklat ändå gjorde för när fikat ställdes fram sisådär en timme senare så orkade vi trycka en massa fika också)

Sen kom ääääntligen tomten. Frågar du Alvin så var det en attans seg tomte. Alla julklappar hade placerats ut under granen redan den 23:e och efter det fick vi ha samma lilla konversation med Alvin om och om igen tills tomten kom.

A: Jag gillar julkappar (sagt med en liten ynklig stämma och med stora hundögonen påkopplade)
L (eller D) Alla gillar julklappar men det är först imorgon det är julafton.
A: Men jag orkar inte vänta till julafton. Det är sååååå länge kvar (sagt med ännu ynkligare stämma och gärna toppat med lite låtsasgråt)

Och dom få meningarna kördes om och om och om och om igen tills tomten äntligen kom.


Alvin sträcke glatt upp handen (här med lite hjälp av morbror) när tomten frågade om det fanns några snälla barn och kramar delade han gärna ut åt tomten som var så snäll och kom med massa paket.

Och tomten var verkligen givmild i år. Han kom med hur många paket som helst. Alvin fick brandbilar, polislego, playdoh-spel, en cd-spelare, lite kläder, småbilar och en åkmadrass och tydligen var det inte bara Alvin som varit snäll i år. Jag och D fick också massa finfina paket.

Alvins kommentar sent på julaftonskvällen var dock bäst.

Vi satt och pratade om hans julklappar och då säger han:
A: Det enda tomten glömde som jag jättegärna ville ha var en ficklampa.
L: En ficklampa?
A: Mmmm en liten ficklampa som inte lyser så starkt

Jahapp..så mycket för dyra leksaker när det enda han egentligen vill ha är en ficklampa.
Tur att morfar hade en liten ficklampa som inte lyste så starkt i sina gömmor så Alvin kunde få sig en sån också :-)

Kommentarer
Postat av: Petra

Sötnosen då! Här sa Noel när han tömde julstrumpan på morgonen

-"Tomten glömde att jag ville ha en Kitty-borste"



Jaha, så kan det vara när man sett en fin hårborste med Hello Kitty på inne på HM....



Fast sen ville han i alla fall att jag skulle ringa Tomten och tacka för Kitty-jojon.



På kvällen var det helt galet så mycket klappar han fick, trots att mormor och morfar sagt innan att han inte skulle få så mycket. Skidorna var nog bäst eller Pippi-pusslet

2010-12-27 @ 12:40:41
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0