Besatt

Jag har blivit besatt! Det här med stegräknare är kanske inte riktigt min grej..eller så är det precis det det är.
I mådags fick jag som sagt ihop typ 11 000 steg och var rätt så nöjd med det men så igår ringde min käre mor mig och meddelade att hon minsann får ihop 10 000 steg bara på jobbet och när hon var med i stegtävling så landade hon på mellan 20- och 30-000 steg varje dag. Jahapp då är det alltså bara för mig att lägga i en högre växel - för jag kan ju inte vara sämre.

Igår landade jag på ca 15 000 steg men tydligen räckte inte det heller för mig.
Idag gick jag och Sofia in till stan med tanken att ta bussen hem men när det var dags att bege sig hem så blev vi (okej jag) lite stegkåt så vi promenerade hem också. Klockan är nu alltså bara 15 och på min stegräknare står det nu 22 000 steg och än har jag åtminstone ett träningspass på helex kvar innan dagen är slut.

Som sagt...det är en himla tur att jag inte gillar alkohol ;-) Det här med lagom är bäst verkar inte fungera i min värld. Allt eller inget är det som gäller.

Kommentarer
Postat av: Nelin

Hahahahaha. Jäklar, akta så inte benen trillar av ;) Tack för den motivationen, jag tror jag ska ta en sväng med hunden och se om jag kan hinna ikapp lite. Fast, idag blir nog en ganska seg dag. Skolböckerna kallar och benhinnorna bråkar :/

2010-02-17 @ 15:21:14
URL: http://nelinslchf.blogg.se/
Postat av: Apan trimmar och slimmar med start 105 kg

Oj, oj, oj Lisa. Det kommer bli svårt att spöa dig. Imorgon blir det långpromenad för hela slanten.

2010-02-18 @ 22:18:13
URL: http://guldgris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0