i min säng

Tystnaden är total och det är alldeles bäcksvart i sovrummet.
Alvin sover gott i sin egen säng sen många timmar tillbaka och David är i Stockhom så jag har hela stora sängen för mig själv. Det borde betyda en riktigt skön sömn för mig men istället för att somna så kommer jag på mig själv med att ligga och lyssna efter ljud från Alvin, nästan så att jag hoppas på att få höra något från hans rum.

Till slut hör jag trollungen ropa:
- Ain vill INTE bada, Ain vill inte bada, Ain vill inte bada
Jag tassar in till hans rum och han sätter sig upp i sängen
och tittar på mig och säger med ynklig röst
-Ain vill inte tvätta sig.
Tydligen en mycket läskig mardröm om schampo och tvål :-)

Självklart behöver han inte tvätta sig mitt i natten och han får nappen och tänker somna om i sin säng men istället för att tyst tassa ut ur rummet så plockar jag upp den lilla varma kroppen och bär med mig honom, nalle och kudde till min säng och sen sover vi gott resten av natten bredvid varandra.

Det här med att sova helt själv är nog inte riktigt min grej, mycket mysigare att dela sängen med någon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0