beslutsångest

Nu blir det jobbigt.
Vi fick för ett tag sedan höra talas om att "i ur och skur" förskolan alldeles bredvid oss som slog igen strax innan vi flyttade upp eventuellt ska öppnas upp igen. Vi anmälde vårat intresse och tänkte sen inte så mycket mer på det.
Tills nu.
Nu fick vi ett mail om att Alvin har fått en plats och att inskolningen börjar i september.
Den var vi inte riktigt beredda på. Vi trodde väl att det kanske skulle vara något informationsmöte först och att man sen fick ansöka om plats om man fortfarande var intresserad.
Hur ska veliga jag kunna besluta om en sådan här sak? Vavavava?

Fördelar:
Troligtvis engagerade och kreativa pedagoger (har jättebra rykte)
Mycket utevistelse vilket är bra samtidigt som A älskar det
Alvin får gå på samma avdelning som Astrid, Hilding och sin nya kompis viktor

Nackdelar:
Vi måste lämna nygården som vi faktiskt trivs jättebra med
Ny inskolning (vilket jag iof inte tror kommer vara ngt större problem)
Syskon? Alvin är nog gammal för att fixa utevistelse även när det är kallt men om vi vill ha syskonet på samma ställe så kommer första vintern känns riktigt tung. Jag tycker egentligen inte att en ettåring hör hemma på en "i ur och skur" förskola.

Jag känner egentligen att jag i dagsläget har lite för dålig koll på hela verksamheten för att kunna fatta ett sånt här beslut men dessvärre verkar det som att beslutet måste fattas ganska omgående.

HELP!
Nä jag får hoppas på att David, Daniel eller Sofia kan fatta ett vettigt beslut så behöver inte jag ;-)


Kommentarer
Postat av: Emma

Om inte vi hade varit i behov av nattis så hade jag absolut kunnat ha Milla på ur & skur, tycker det verkar superbra! Men ja, det säger ju inte er något såklart :P Hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns rätt iallafall!

2010-06-04 @ 12:01:41
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Emma

Och nu när jag såg lokalen hos Sofia så säger jag till dig med. DOO IT! Barnen blir ju större, och det är SÅ lätt att bestämma åt andra ;) Själv är jag världens velpotta så jag hade säkert också haft världens beslutsångest.

2010-06-04 @ 12:44:12
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Sofia

Viktor med litet v, haha! Ja deet blir ju kul!;)

Du jag mailbombade stackars Christina litegrann med jättedumma frågor så nu behöver jag inte leva upp till så mycket intelligens när vi träffas i verkligenheten sen.

Hahaha!

Men det blir nog bara det här!

2010-06-05 @ 21:48:07
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0