påskpyssel

Idag fick jag i sann förskolläraranda för mig att jag och Alvin skulle påskpyssla så vi tog bilen ner till tiimari och inhandlade lite av varje.

Sen har vi målat ägg, gjort handavtryck och tillverkat påskkort.


Full koncentration när ägget(i flörtkulematerial) ska målas


begreppet "Less is more" verkar vår lille konstnär inte hört talas om

Nu har vi i alla fall fått klart några påskkort som mottagarna kommer älska om man får tro Alvin.
A: Momorr äskar mitt kort.
L: Ja det är klart att mormor kommer älska ditt påskkort
A: Mmm och farsar, famor älskar mitt kort
L: Japp

Sen fick Ulla också ett kort som vi tydligen personligen ska leverera till hennes brevlåda. Jag tyckte det räckte om kortet åkte i postbilen eftersom Ulla bor i Västerås men Alvin var inte av riktigt samma åsikt. Han ville visst också åka postbilen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0