Lugnet före stormen?

Folk pratar om en tvåbarnschock. Det är dock inget som hittat hit än men jag kan tänka mig att det kanske kommer senare.

Just nu har vi ett väldigt soft liv. Helge sover mest hela tiden, både jag och David är ju lediga för tillfället och Alvin den lilla filuren vill vara på dagis på dagarna. Känns nästan oförskämt lyxigt. Även Alvin tycker nog det är rätt lyxigt med både mig och David hemma hela dagarna för än så länge tar Helge inte alls vidare mycket tid. Men både jag och Alvin lär väl få en chock någon dag när David jobbar igen och Helge blivit några dagar/veckor äldre och faktiskt inte sover hela tiden.

Nåja just nu njuter vi i alla fall för fullt av tillvaron. Imorgon blir det nog några timmar dagis för Alvin igen för det är ju knyttetorsdag och det tror jag inte att han tänker missa så jag och David funderar på att ta itu med lite julklappsshopping.


sömntutan Helge

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag tyckte att det var rätt skönt så länge vi alla var hemma. Slitet kom först senare. Att man hela tiden pendlar mellan 2 barn. Sen beror det ju på hur det nya barnet är, sover det mycket av tiden så är det ju rätt enkelt men det är just när det nya barnet skriker och det äldre pockar på uppmärksamhet alt trotsar som det blir lite svettigt ibland. Nu när Noel är på dagis tis-tors så är det skönt att vara hemma med Lea men jag ska ärligt säga att efter två heldagar själv med båda är jag rätt slut.



Det behöver ju inte bli slitigt sen heller men passa på att njut av lugnet ändå.



kram



2010-11-17 @ 21:27:25
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/
Postat av: Malin

Va söt han är lilla Helge! =)



Jag har då inte upptäck nån tvåbarnschock ännu, men Lula har ju alltid vart så nöjd av sig. Jag tycker två barn är mycket skönare än ett. Är ju helt jobbigt de dagar Jakob är på dagis å jag måste underhålla Lula själv, haha.. ;)

2010-11-17 @ 22:09:20
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så himla liten och söt!



Jag tror jag började tycka att det kunde vara lite jobbigt då Hilding var runt 2(?) månader någonting. Om det då var 2-barnschocken eller 4-barnschocken eller bara att han aldrig sov mer än någon timme sammanhängande på natten eller att D nästan alltid jobbade eller var på hockey eller... ;)



Jobbigare än dagsläget lär ni(du) ju iaf få det, mohaha! Men samtidigt så blir det ju nästan lite roligare och roligare hela tiden med!:)

2010-11-18 @ 08:51:13
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0