Dagen idag

Dagen började såklart med paketöppning i sängen.


Mera fordon. Denna gång i form av en gaffeltruck.

Sen var det dags för dagis och knytteutflykt så ryggsäcken packades och vi gav oss iväg. Vi kom iväg lite sent eftersom det var en viss liten kille som hade svårt att slita sig från sin nya gaffeltruck. Men med tanke på att dagis ligger hyfsat nära och vi ändå hade 15 minuter på oss så kändes det lugnt.

I alla fall ända tills vi kom ut genom dörren och Alvin fick syn på en mask på backen.

Förstå hur många maskar det låg längs vägen till dagis. Regnet hade öst ner hela natten så varenda liten mask på hela Hertsön hade ju krupit upp på asfalten och såklart var Alvin tvungen att spana riktigt nära på varenda en.

Efter dagis fick vi besök av Sofia, Astrid och Hilding. Vilket var väldigt tur för oss. Alvin hade nämligen beställt tårta till efter dagis och det kändes lite småjobbigt att sätta i sig en hel tårta på 3 personer men nu fick vi hjälp att smälla i oss den.


Alvin och Astrid leker lite, bråkar lite, leker lite, bråkar lite...and so on. Hilding skrattade mest och passade även på att käka lite smålego.

Sen fick Alvin även paket och det trots att kalaset egentligen inte är förrän på lördag. Bortskämd liten kille tror jag allt.

Värsta glada minen när han ser att paketet är fyllt av massa små byggare bob maskiner.

Nu sover Alvin sött i sin säng tillsammans med alla de små söta maskinerna. Tror jag får gå och plocka ur dom ur sängen innan jag lägger mig. Känns som att det kan bli lite onödiga uppvak inatt annars.


Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis till storkillen Alvin!

2010-09-16 @ 22:00:27
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Catti

Men herreguh!!! Är lillkillen redan 3 år?!?! Snacka om att inte hänga med :( Grattis i efterskott till Alvin iaf! :) Kram

2010-09-19 @ 11:44:57
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Stina

Grattis i efterskott till Alvin! Tänk vad tiden går, jistanes! Korten då han inspekterar maskar var helt helt underbara!! Han verkar vara nöjd med sin födelsedag :)



Och vilket härligt dagis han hamnat på, verkar hur bra som helst. Imorgon blir det läkarbesök här, och sen blir jag nog hemma resten av tiden...



Kram!

2010-09-19 @ 19:37:52
URL: http://zon8.blogspot.com
Postat av: Sofia

Jag tror säkert att han ska bygga och hjälp är aldrig fel (hockey också däremellan såklart). Om du börjar känna för ikea så jag garanterat på, annars har jag inga speciella planer. Vi tänkte försöka klämma in en familjelunch på Allstar på söndag iaf och om ni känner för det är det bara att hänga på.

2010-09-24 @ 18:47:49
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0