MVC

Undrens tid är inte förbi.
Igår lyckades jag faktiskt ta mig iväg till ett besök på MVC. Vilket tydligen verkligen var på tiden enligt barnmorskan med tanke på att jag är i v. 29+3 nu. David var dock i stockholm igår och såklart krockade min MVC-tid med tiden för hämtning av Alvin från dagis. Men det löste Sofia som tur var genom att ta med Alvin hem när hon hämtade Astrid. Klart smidigt att ha dom på samma dagis (i alla fall enligt arbetande mig...sen vad föräldralediga Sofia som alltid råkar ut för hämtningarna tycker om saken är ju en annan femma ;-) )

Hur som helst så gick besöket finfint..för mig i alla fall...barnmorskan kliade sig i huvudet några gånger när hon skulle kryssa i sina tabeller och det tydligen fattades lite mätningar där.

Blodsockret var jättebra. Järnvärdet var mindre bra. Bebisens hjärtljud slog med 140 slag per minut. Jag hade gått upp lite lite i vikt (3 kilo sen inskrivningen) men det var tydligen ingen fara, är ju inte så att jag inte har något att ta av ;-)

Så nu blir det till att knapra järntabletter och äta ordentligt och sen blir nästa besök den 6:e oktober.

Kommentarer
Postat av: Stina

Så bra att du varit iväg på kontroll, började bli lite smått orolig här :)



Härligt att inte ha gått upp i vikt så mycket, jag har siktet inställt på samma linje. Det finns att ta av, så då får det gärna göra det istället för att plussa på. Hur är det med foglossningarna? Jag har fått hämta kryckor idag, måste börja använda de när jag ska förflytta mig längre sträckor på jobbet nu...



2010-09-09 @ 20:02:33
URL: http://zon8.blogspot.com
Postat av: Petra

Skönt att du kom iväg äntligen! Järntabletter är sällan kul för magen men bra för kroppen i övrigt.



Sköt om dig!



kram

2010-09-09 @ 20:38:40
URL: http://septemberflikkan.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Föräldralediga Sofia tycker också det är väldigt smidigt och bra, tänk bara så smidigt jag sjukanmälde Astrid i morse;)

2010-09-09 @ 21:25:33
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0