grötpremiär

Idag har jag och kidsen fått roa oss själva då David är iväg med jobbet på en liten skidhelg i Kåbdalis. Vi har haft en riktigt slappardag och myst på här hemma i mjukiskläder hela dagen lång. Vi stack tårna utanför dörren en sväng när vi tog bilen till Ica för att shoppa lite mat och godis men mer friskluft än så har vi inte fått.

Jag och Alvin bestämde när vi var och handlade att det nog var dags för storkillen Helge att få smaka på lite gröt nu snart så vi shoppade hem lite havregröt från Ica. Och ja jag har hört ryktas om att man visst SKA börja med mosad potatis, gärna med en skvätt bröstmjölk i och att man SKA vänta tills barnet är minst 4 månader men jag har aldrig varit värst bra på att göra som man ska så till kvällsfikat fick Helge sitta med och käka gröt :-) Mycket åkte ut, lite åkte ner i magen och en hel del kletades runt med händerna men ett stort leende bjöd han på varje gång skeden kom till munnen. Dock fattade han verkligen inte hur man gör när man äter från en sked, men tokigt söt var han när han satt där och förskte få i sig något från skeden. 


storkillen sitter i sin bumbo och smaskar på gröt

Nu sover båda småttingarna sött i sina sängar och jag håller tummarna för att lilla H har somnat för natten och inte kommer vakna strax. Själv sitter jag här i soffan med datorn i knät och en stor kopp varmt te i handen och njuter av lugnet. En helt nice dag med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0