Blogginlägg

Det här med att hinna blogga med småttingar hemma är inte alls det lättaste.

Först ska det fotas vilket är den lätta delen för sen är det dags att föra över bilderna till datorn och lagomt tills det är gjort så är det alltid något annat som pockar på min uppmärksamhet. Antingen är det matdags för lilla H eller så behöver A hjälp med något eller så plingar tvättmaskinen till och behöver tömmas. Steg två i bloggandet är att välja ut bilder och redigera dom lite och lagom tills det är nästan klart så är det återigen något annat som behöver fixas och det hela brukar sluta med att jag beslutar mig för att vänta med blogguppdateringen tills A har somnat. Men när A har somnat så finns det ju fortfarande en liten Helge vaken som behöver matas, roas och bytas på och så ska det även finnas tid till att vara lite social med David också. Så får jag väl en liten lucka på kvällen som skulle kunna ägnas åt bloggande så brukar mitt huvud lagomt till dess vara helt slut och helt oförmöget att hitta på något skoj att skriva om.

Så innan Helge får in en vettig dygnsrytm och går och lägger sig i vettig tid så får ni stå ut med att det kan dröja lite mellan inläggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0