Dagens citat*2

Citat ett som egentligen inte är från idag utan från i fredags.
Jag och kidsen har precis kommit ut. Alvin lite småsur för han vill minsann inte gå ut. Direkt vi kommer utanför porten stannar Alvin till och tittar sig omkring

A: Titta mamma vilken vacker dag med fåglar som kvittrar och solen som lyser så fint.

Och sen var han hur glad som helst och hade nog kunnat stanna ute hur länge som helst.



Citat två från igår. Dagen började jättesoligt och fint men eftersom Alvin för länge sen blivit lovad Leos den här helgen så tillbringades förmiddagen där följt av lite shopping på stan. I bilen på väg hem från stan blir det alldeles molning, blåsigt och så börjar det snöa en hel massa. Ruggigt väder om du frågar mig.

A: ååååh...vad mysigt med snö. Jag måste nog gå ut och leka en stund.

Och ut gick han. En hel halvtimme lyckades han roa sig helt själv i snöstormen.

Tur att det är han som går på i ur och skur och inte jag för den där snöstormen såg inte det minsta skoj ut i mina ögon. I Alvins ögon stämmer nog ordspråket "det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder" jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0