Life is good

En liten miss i planeringen gjorde att vi blev av med internet här hemma men det skulle bara vara för två dagar. En större miss av Lunet gjorde att vi ännu efter en vecka fortfarande inte har något internet. Det stör mig lite men bara lite för vem har egentligen tid att irritera sig över en sån sak när livet i övrigt leker. Solen lyser, det är varmt  och vi bor i vårt nya hus.

Nu känner jag i alla fall att jag inte orkar vänta längre med en liten blogguppdatering så nu får mobilen rycka in som modem en snabbis.

Först ut i dagens inlägg är en kort snabbresumé i bilder på senaste veckorna.

Vi har firat påsk här hemma med våra föräldrar, vi har grillat, grillat och grillat lite till, Alvin har fått sig en ny studsmatta som han verkligen älskar, Helge växer så det knakar och vill helst vara med hela tiden nu så han har även fått testa gåstolen på gården.

Förutom det har vi firat en jättetrevlig valborgsmässoafton, jag har fyllt år, vi har besökt miljögården och njutit av solen, vi har pysslat och haft oss här i huset. Lite småsaker nu och då och nedervåningen börjar kännas mer och mer hemtrevlig.

Lite bilder från huset kommer så fort vi har fått igång internet igen.

Sist ut i dagens inlägg får bli gårdagen.
Jag hade en riktigt riktigt trevlig dag igår. Mycket hektisk men galet nice. Började dagen med att städa och fixa inför ett mammafika här. Vet inte riktigt hur många vi blev här i slutändan men tror det landade på 8 mammor, 7 barn i ålder mellan 1,5 och 5 år och så 7 bebisar. Vi mammor fikade och pratade, småbebisarna sov, åt och spanade på världen och storbarnen lekte järnet. Och som om inte det räckte i aktivitet för en dag så hade vi även födelsedagskalas med middag och tårta här med Fia och co senare på kvällen.


Jag är som jag tidigare nämnt medlem hos buzzador och just nu har jag kommit med i en kampanj med Natusanprodukter så det kändes som ett givet tillfälle att dela ut det materialet på mammafikat.


madrass utlagd för småbebisarna och bordet dukat för fika nummer 1 :-)


Några av alla mammafiksbesökare


Bordet dukat för dagens andra bjudning


smarrig tårta

Idag har vi haft Magdalena här på lite födelsedagsfika men i övrigt har vi mest tagit det lugnt. Och imorgon kommer grabbarna bus med föräldrar hit för lite mer tårta så jag borde nog ta och hoppa i säng nu så jag inte är helt död imorgon.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaaa, men äntligen kom det ett inlägg!;)

2011-05-08 @ 08:08:09
Postat av: Sofia

Kanske kunde skriva att det var från mig också, men jag blev alldeles för uppspelt, haha!

2011-05-08 @ 08:10:00
URL: http://fiasan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0