dagisdags

Min bebis ska börja på dagis om bara några få veckor. Här levde jag i tron om att vi hade läääänge på oss att förbereda oss (i min värld är det ju nästan en evighet till augusti) men så hux flux fick vi veta att han hade en plats från 5:e mars om vi ville.

Jag har ju inget i jobb i dagsläget och kommer knappast att få något förrän tidigast till sommaren så egentligen är det ju inga som helst problem att ha honom hemma till augusti. Men tänk om jag skulle få ett jobb som fortsätter efter sommaren då kommer Helge isf att slängas in heltid på dagis direkt och det känns jobbigare än att han får en lugn inskolning nu (som ju faktiskt kan få hålla på så länge det behövs eftersom jag ändå är hemma) och sen får köra med 15 timmar per vecka i någon månad innan han får ta ett långt sommarlov med David som då är föräldraledig. Det känns lättare, så så får det blir.

Ska bli riktigt spännande att se hur inskolningen går. När Alvin var liten var han jättesocial och hade inga som helst problem med att bli lämnad med personalen. Inskolningen tillbringade jag i en soffa läsandes en bok medan Alvin hängde med personalen och de andra barnen. Har på känn att det här inte kommer gå riktigt lika smärtfritt. Helge är inte direkt känd för att gilla nya människor (ja inte alla välkända heller). Han kör stenhårt på taktiken att stirra ned i golvet med en butter min så fort det närmar sig någon farlig typ. Dock verkar han gilla barnen (iaf dom som inte kväver honom i sina försök att kramas ;-) och leksakerna älskar han. Då är det bara personalen som behöver vinna hans förtroende nu alltså. Jag gissar på att dom kommer få jobba rätt hårt med det ;-)

Hur som helst är det nog alltså hög tid för mig att dra upp huvudet ur sanden och inse att 5:e mars är rysligt snart och börja planera och inhandla saker som kan tänkas behövas inför dagisstarten.


min goa lilla bebis börjar visst bli stor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0