Lagen om alltings jävlighet

Idag har David och Alvin åkt till Stockholm för lite semester och precis som vanligt när David åker iväg så blir det på ett eller annat sätt lite småkaos här hemma. Oftast brukar hans Stockholmsresor betyda att Alvin blir sjuk men den här gången åkte ju Alvin också iväg så jag satt och hoppades på att kaoset skulle utebli. Men så blev det såklart inte.

På väg ut till Kallax för att lämna av David och Alvin så börjar vår kära lilla bil bete sig lite småunderligt. Helt plötsligt i en korsning började den hacka och hoppa och jag hann för en kort sekund tänka att det måste vara fel växel i - det är ju bara det att vi har automat. Nåja ett litet hack kan man ju leva med men ju närmare Kallax vi kom ju mer hoppade och hackade bilen och till slut börjar även en varningslampa blinka. Förstå hur nervös jag var ensam i bilen (med typ noll batteri i mobilen) på väg hem..det är långt från Kallax till Hertsön och jag lovar att jag inte andades en enda gång när jag körde över bergnäsbron. Hem kom jag i alla fall som tur var men bilen snarare hoppade än rullade hem och den blinkande varningslampan hade övergått från blinkande till argt lysande  istället.

Nu får det bli cyklande, promenerande och bussåkande för mig närmsta veckan. Sen får pappa mekanikern ta och komma hit och fixa till det hela...hemskt gärna på något automagiskt sätt så att inte hela våra löner den här månaden(och några månader till) går åt till det.

Igår satt jag och var smått irriterad på mig själv och David. Vi insåg att vi nog blivit av med den bärbara DVD:n när vi var till Ikea sist. Den har verkligen varit användbar den där lilla prylen och det känns ju aningens småsurt att behöva gå till affären och köpa sig en ny likadan. Men tänker jag på det idag så känns det inte riktigt lika jobbigt...för vad är väl kostnaden för en sån i jämförelse med kostnaden för en ny bil.

Nåja jag har ju i alla fall tur med vädret ;-)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Härligt!;)

Men vilken lampa är det som lyser? ...inte för att jag är mekaniker eller så!

HATAR bilar som inte går!



Jäkligt tur med vädret då;-D

2009-06-26 @ 10:03:07
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Läser alltid din blogg :)

Uh, de där med bilen lät inge vidare. Inte för att skrämma dig.. Men så betedde sig våran förra våren och då rasade växellådan. Också automat och de kalaset tog bilverkstan 43 000:- för.... :O :(

Håller tummar & tår att de är nått minimaliskt pyttefel! :)

2009-06-27 @ 00:00:36
Postat av: sofia

men gud så kul du har det eller så inte

Hoppas det inte blr så dyrt iaf.

2009-06-27 @ 01:09:42
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Lisa

Fia: haha...det märks att du börjat på körskolan ;-) den orange lampan som lyste arg åt mig var formad som en motor. Kan du fixa? :-)



läser alltid din blogg: spännande med nya "ansikten" här bland kommentarerna. Men 43.000 lät inte allt för hoppfullt. Jag fortsätter lita på att pappa kan fixa det..klart han kan! (försöker övertyga mig själv om att så är fallet) pappor kan allt!



Sofia: ja visst har jag skoj! Tur det är superfint väder iaf..då kan man ju nästan förtränga alla världens bekymmer för ett tag :-)

2009-06-27 @ 10:28:34
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0