Jag hänger inte med...

 


Så här såg det ut hos oss imorse. Alvin har gått och hämtat DVD-spelaren ur lådan och även lyckats få igång den helt själv. Dock bara menyn men den duger bra för där finns fyra små lurviga figurer som Alvin älskar.

"tinky tinky", "po", "lala" och dippy" säger Alvin och pekar på figurerna i tur och ordning. Jag googlar lite snabbt på teletubbies och inser mycket förvånat att han inte enbart kan namnen utan även vet vilken figur som heter vad. Okej kanske borde innebära DVD-förbud ett tag men jag är mest fascinerad över hur mycket han faktiskt snappar upp och lär sig nu för tiden. Tycker han gör något nytt som förvånar mig så gott som varje dag nu för tiden. Jag hänger helt enkelt inte med när liten börjar bli stor.

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Visst går det undan? Här hemma räknas det och man blir så förvånad över hur mycket de kan och har snappat upp. Jag tackar dagis! Lala är fortfarande favoriten här hemma och igår fick han se en "gammal" favorit- Makka Makka (Makka Pakka) och Biggle Biggle (Iggly Piggly. De har stenkoll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0