Kissboken

Före jul köpte vi en ny bok till Alvin, Kissboken! Ska jag vara helt ärligt så köpte jag den för att jag tyckte den var snygg :-D och så gillar både jag och Alvin texterna. Nu har det dock visat sig att den även är praktisk.


Hundens kiss
Jag lyfter på benet och kissar glatt
på däck, på blommor dag som natt
Jag kissar på varmt, jag kissar på kallt
Jag älskar att kissa överallt.


Sen när man närmar sig slutet av boken så kommer stora barnen och visar hur man ska kissa.

Stora barnens kiss
Hej alla djuren där
Oj, vilka bebisar ni är
Det är ner i pottan
som kisset ska
så gör stora barn,
och så gör jag


Såklart att även Alvin vill räknas till stora barnen så nu för tiden håller han sig till potta eller toalettstol för att kissa och bajsa. Egentligen hade vi tänkt vänta till sommaren innan vi började med potträning av smidighetsskäl men Alvin valde att börja nu. Det går mycket bättre än vad jag någonsin hade vågat hoppats på. Nu håller jag bara tummarna för att det inte ska komma något stort bakslag utan fortsätta att rulla på så här.
Det tog några få dagar med ett gäng småkissiga byxor men nu har det gått några dagar utan någon som helst olycka. Dock används blöjan fortfarande när vi är ute och leker, när vi shoppar på stan och när han sover men jag tänkte ge det en vecka eller så och om det då går lika bra som nu så borde han fixa shopping på stan och middagslur utan blöja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0