tekniknörd

Jag har gått och blivit en tekniknörd.
När David beställde en ny TV inför flytten så passade han även på att klicka hem en squeezebox radio.
Jahapp gör du det, tyckte jag. Inte för att jag visste vad det var för något och inte kan jag påstå att jag brydde mig vidare mycket heller.
Dock påstod David att jag både sett och lyssnat på något liknande hemma hos Fia och Daniel.
Jahapp igen. Jag vet att jag sett någon svart liten radioliknande sak på deras fönsterbräda men mer än så vet jag inte.


Nu har vi våran nya fina svarta squeezebox hemma och jag kan bara säga att I am in love with it!
Jag kan alltså sitta i soffan och med hjälp av min iphone slå på vilken webradiostation som helst, eller varför inte dra igång några av alla våra mp3:or från datorn, tex lite mora träsk åt Alvin, eller lyssna lite på spotify. Jag kan höja och sänka volymen med min telefon och säkert kan jag göra massa andra coola grejer som jag inte lärt mig än. Nu tror jag nästan att vi måste önska oss en (eller varför inte två) till små svarta squeezeboxar att placera på andra ställen i huset.

Förutom det väntar jag nu på att sony ska komma med en TV-fjärrkontroll till iphonen så att jag även kan styra TV:n från mobilen.

Ändå att jag gillar den här utvecklingen!
och jag älskar min iphone!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är galen!;)



Daniel håller på med en massa "sånt där", själv har jag aldrig idats lära mig... och därför får jag svära rätt ofta sen när ingenting i vårat sammankopplade hus funkar!;P



Här är iaf en länk till tidningsställen jag pratade om;



http://www.jtp-design.se/inredning-plexi/tidningsstall-plexi-vagghangt.html

2011-05-17 @ 19:54:21
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0