happy monday

Det är riktigt synd att jag är så galet less på att vara föräldraledig för det är ju egentligen nu den riktigt mysiga tiden börjar. Visst hittar litet H på en del hyss om dagarna men samtidigt börjar han ju faktiskt förstå allt man säger till honom och dessutom lyssnar han på nej emellanåt också. Och inte blir det ju direkt sämre av att solen börjar visa sig om dagarna heller.

Idag är det måndag och alltså inget dagis för Alvin så båda barnen har varit hemma hela dagen och ändå så har jag lyckats storstäda nästan hela nedervåningen, handla och laga middag och det utan att en endaste gång ha ett litet H hängandes i mitt byxben. Båda barnen har roat sig själva, ibland på varsitt håll och ibland lekandes brevid varandra. Alvin håller sig gärna i närheten av mig och pratar och pratar och pratar fast det är faktiskt rätt trevligt att prata med honom, även om öronen kan bli lite trötta efter ett tag ;-)

Dagen rusade verkligen förbi och nu så här i efterhand så inser jag hur lyxig den egentligen har varit, om man nu får kalla en städdag för lyxig. För bara några månader sedan satt jag på min matta dag och ut och dag in med ett litet H i famnen som blev otröstlig om jag så bara började fundera på att röra på mig. Att försöka städa när jag var ensam hemma med honom var bara att glömma. Då fick man städa med honom på höften. Alvins humör var också lite si och så med vilket var helt förståeligt med tanke på hur lite tid och uppmärksamhet han fick och med tanke på att jag mest gick runt trött, småsur och med noll tålamod. Udag kan jag verkligen inte förstå hur jag överlevde den tiden med förståndet i behåll.

Idag har i alla fall alla varit på strålande humör hela dagen. Har nog faktiskt inte varit något gnäll alls från någon av dom små, eller från mig heller för den delen.

Lite vårfeeling i luften och glada barn gör allt för humöret!


Mina trollungar på väg till ica för att shoppa tacos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0