önskelista del 1

Snart fyller lilltrollet två år sägs det. Har inte riktigt förstått det själv men han lär ju bli två vare sig jag är med på det eller inte. Så nu har jag börjat knåpa på en lite önskelista.

Vi var på Toys r us idag och där såg jag flera små söta hus som jag är övertygad om att Alvin skulle älska att få sitta och pyssla med. Små gubbar som man kan flytta runt och ställa i olika rum och öppna och stänga dörrar och fönster...det kan nog inte bli bättre enligt Alvin :-)



Filmer älskar han också. Vet inte riktigt om jag borde erkänna att våran lilla 1,5-åring (ja jag säger ju att jag lever i förnekelse angående hans 2-års dag) lätt kan se hela filmen hitta Nemo i ett sträck...finns väl risk för att jag klassas som dålig förälder då ;-) Nu börjar dock jag och David bli smått galna i huvudet av att se just denna film om och om och om igen så lite nya filmer att kika på vore inte helt fel.


Bilderna på filmerna är lånade från www.ginza.se


Några exempel på filmer Alvin gillar är "små Einsteins", "Rorri racerbil" och "Lilla röda traktorn"  Sen känns "Vi sjunger med tweenies" som en skoj film. Roliga låtar och skojiga figurer som dansar och sjunger. Kan nog bli en hit!

Sen har vi ju den här biten med spjälsäng. Alvin sover fortfarande i sin men han börjar bli aningens stor för den nu. Än så länge har han inte lyckats klättra ur den men det är bara en tidsfråga innan han lyckas ta sig över kanten. Jag har hittat och blivit helt kär i en juniorsäng från Micki men självklart kostar den inte direkt gratis. Så typiskt att allt snyggt ska måsta vara så attans dyrt. Jag spanar runt för fullt efter en billigare säng att bli kär i men än så länge är det den här jag drömmer om på nätterna ;-)



Kommentarer
Postat av: Sofia

Snygg önskelista! Jag vill också ha piratskeppet och stövelhuset;)... men mitt barn kommer ju aldrig att fylla år, för hon kommer att vara bebis ALLTID! Haha!



Kommer faktiskt inte på ngt riktigt bra annars, sängen är ju jättesnygg! Kanske en rutschkana?

2009-07-26 @ 07:25:20
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Vera o Milo

Stora killen! Milo's favvo-film är Gustaf (den hälften animerade hälften "riktiga") och så Brio-tåg o bilar (gärna med magneter). Han fick ett garage i våningar m bilar o sånt i julklapp - suveränt. Och rutschkana är kul här också.



Ha det gott!



PS. Jag lånar fräckt från er lista, det är omöjligt att komma på nya saker.



Kram!

2009-07-27 @ 19:32:41
URL: http://miloandvera.blogspot.com
Postat av: Petra

DEn där sängen spanade jag också in. Tills det över en natt blev panik med ny säng och jag inte hade 4000 över. Ikeas funkar utmärkt trots att den inte på långa vägar är lika snygg ;-)

Postat av: Vera o Milo

4000 är liiite offensivt. En annan vill ju ha två och göra en mys/soff/övernattningshörna. 4000 + 4000 blir... jättedyrt! Vilken köpte ni, Petra - och hur går det med nattningar o allt?



Kram V.



PS. Det är jättesvårt att komma på en lista!

2009-08-23 @ 12:42:50
URL: http://miloandvera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0