Marknad

I torsdags startade den årliga vintermarknaden här i Luleå och är man som mig född och uppvuxen i Gällivare så är det ju en självklarhet att ta en tur på marknaden och inhandla lite av varje. Oftast brukar jag komma hem med i alla fall 10 par sockar och lite sötsaker av olika slag. Så i torsdags promenerade jag, Sofia och A*2 in till stan för att ta en titt på marknaden men väl framme insåg jag att det behövdes förstoringasglas för att överhuvudtaget hitta marknadsstånden. Det var tusan den minsta lilla marknad jag någonsin sett...så liten att jag  nog egentligen inte ens vill kalla det en marknad utan snarare lite torghandel.

Det blev inga sockar, inte ett endaste litet par, men väl lite sötsaker. Köpte kolor för 11 kr och så köpte jag lite...

 

Ja vad tror ni mer fick följa med hem från marknaden?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0