Ett gott skratt...

förlänger livet heter det väl?

Isf blev mitt liv just aningens längre.

Lite bakgrundsfakta:
Vi befinner oss i Gällivare för lite nyårsfirande och tänkte att vi skulle passa på att höra av oss till Stina för att höra om dom ville ha lite besök. Vi kan för övrigt kalla henne för Stina K. Jag skickar iväg ett sms men får inget svar. Några timmar senare dimper det dock ner en nyårshälsning undertecknad med Stina från ett annat mobilnummer som inte finns sparad i min telefonbok. Inser att jag nog haft fel nummer sparat på Stina i mobilen så jag skickar samma fråga om besök till detta nya nummer. Får svar att det låter som en skoj idé. Vi bestämmer att höra av oss under morgondagen (alltså idag)

Idag:
Jag plockar upp mobilen och ringer Stina.
S - Hej det är Stina!
L- Hej det är Lisa! Hur har ni det?
Och sen fortsätter ett mycket märkligt samtal. Det visar sig att Stina inte kan träffas nu för att hon har åkt på magsjuka och julen den firade hon med Göran och hans familj. (Vem tusan är Göran hinner jag tänka där) Hela samtalet känns mycket konstigt och jag avslutar lite snabbt med några artighetsfraser om att träffas senare och hoppas hon kryar på sig snabbt.

Sen lägger jag på luren och går till David.
L- Alltså, det där måste varit det underligaste samtalet ever. Det lät absolut inte alls som Stina på rösten men hon svarade i telefon med ett hej det är Stina.
D - Äh..det är bara länge sedan du pratade med henne. Klart det var Stina
L - Näe, jag kan nästan svära på att det inte var rätt Stina jag pratade med.
Efter att ha gått igenom hela samtalet i huvudet några varv så inser jag att det är för mycket som inte stämmer med att det skulle vara rätt Stina så jag slår igång datorn och klickar in mig på hitta.se och slår in numret jag nyss ringde.....

Numret tillhör Stina Ö får jag till svar.
HAHAHAHAHA. Det visar sig att numret tillhör en Stina som jag jobbade med i somras. Hon hade skickat mig en nyårshälsning men jag hade visst missat att spara hennes nummer i mobilen i somras. Vad pinsamt.
Tur i oturen att hon var sjuk..för vad hade hänt om jag stämt träff med Stina Ö men åkt hem till Stina K? :-D

Nu har jag i alla fall pratat med Stina Ö i telefonen igen och förklarat min lilla miss och så har jag messat med Stina K och bokat in en fika hos dom imorgon.
Slutet gott, allting gott...men aningens pinsamt när jag var mitt uppe i det.


Kommentarer
Postat av: Sofia

HAHAHA!

Bra jobbat Lisa! Nu har du förlängt mitt liv med;)

2010-01-01 @ 23:03:12
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Stina K(!)

Haha, ja det var riktigt bra! Superskoj att ni kom och hälsade på!



Kram! Stina med K ;)

2010-01-02 @ 23:45:39
Postat av: Sofia

Tänkte drop in från 14.00 typ

... men du kan egentligen komma när du vill!:)

2010-01-06 @ 01:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0