härliga härliga sommar

Jag som roat mig med att jobba de senaste två somrarna har njutit riktigt mycket av de senaste veckorna. Tiden har bara flugit iväg och vi har haft fullt upp i stort sett ända sen midsommar.

Började med ett riktigt härligt midsommarfirande här med familjen öman/johansson. Vi åt gott, fikade lite, åt lite till och så fikade vi lite på det. Riktigt nice var det och har ni tur får ni en bild av den kvällens giftemål ;-)

Direkt efter det fick vi besök av mina föräldrar som var här en hel vecka och gjorde livet helt tokigt lätt för oss. Dom roade barn, rensade ogräs, klippte gräs, lagade mat, fixade och donade, sydde gardinlängder och barnvaktade så att vi kunde gå ut och äta. En helt underbar vecka så vi håller tummarna för att dom snart kommer hit på långvisit igen ;-)

Samma dag som mina föräldrar åkte hem så dök istället min bror med sambo upp här så då blev det massor med mer gomat och gofika och efter några dagar här så fick dom äran att släppa av oss på flygplatsen så att vi kunde bege oss till stockholm.

Väl i stockholm så gick allt i ransande tempo i sann fredrikanda.  En vecka semestrade vi tillsammans och på den veckan hann vi klämma in lekland i örebro, två heldagar på skara sommarland, ett besök på gröna lund, ett lekland i upplandsväsby, lek i diverse lekparker, en ålandskryssning, lite shopping, några biobesök och massa poolbus i jakobsberg.

Den veckan fick mig rejält speedad så när Fredrik och grabbarna åkt hem från stockholm så fortsatte vi i samma rasande tempo. På bara några få dagar lyckades vi klämma in besök från både Västerås och Mjölby och vi hann även med ett besök på Tom Tits experiment i södertälje och ett besök i lådbilslandet i nykvarn och såklart lite mer shopping och en hel massa poolbus i jakobsberg.

Efter det var det dags för oss att lämna Stockholm och åka hem. Eller ja från början var tanken att vi skulle åka hem och bara ta det lugnt men det blev istället bara en kortkort(40 minuter för mig och lilla H och typ 3 timmar för David och Alvin) mellanlandning här hemma innan vi begav oss mot Gällivare istället. Alvin hade nämligen bestämt med sina kusiner att dom skulle och hälsa på själva i mormor och morfars stuga och med tanke på hur mesig Alvin varit med att sova borta senaste året så var vi inte sena att haka på den idén. Så Alvin fortsatte med fullt ös medvetslös i några dagar till, förvisso stannade dom på samma ställe mitt ute i skogen hela tiden men med kusinerna i närheten så är det ändå röj från morgon till kväll. Vi andra tre stannade i villan i Gällivare och softade lite.

Och ja det var väl allt vi hunnit med så långt under semestern. Förutom att vi haft det riktigt skoj överallt så har vi dessutom haft en otrolig tur med vädret. Tror inte att vi sett regn mer än en eller kanske två dagar de senaste 4 veckorna.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Men ÄNTLIGEN lite uppdatering!:-)

... men nu stressar du mig lite om giftemål, jag tänkte att vi kanske väntar in dig och David först!;)

2011-08-02 @ 16:02:07
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0