snillet snackar

Citat 1:
Plats: Jag och Alvin promenerar hem från dagis.

Jag: Vad har ni ätit på dagis idag?
Alvin: Renskav, potatismos, morötter och sylt och det var JÄTTEGOTT (sagt av MrKräsen som alltid vägrar smaka på allt vad kött heter) Kan inte vi äta det hemma någon dag?
Jag: Ja det kan vi absolut laga någon dag
Alvin: Mmm...då måste vi fråga Ove om vi kan få kött av honom.
Eller så får vi köpa en pistol och några kulor.

Haha..jahapp. Jag som hade tänkt att vi kunde köpa kött men så enkelt skulle vi visst inte ha det.

Citat 2:
Plats: Morfar och Alvin ligger och läser böcker i kojan i lekrummet

Morfar: Det börjar bli dags för dig att sova nu. Men vi kanske kan sova här i kojan inatt.
Alvin: Nä det går inte. Jag måste ha pyjamas på mig och så måste jag ha min nalle och han är där uppe i min säng.
Morfar: Men du kan ju sova med mig. Jag kan vara din nalle
Alvin: Nä det går väl inte heller. Du är ju inte mjuk och prasslig

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0